Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 6 maart 2017

Voorjaarsvakantie

Jeetje zeg, wat is me de afgelopen week weer voorbij gevlogen, is het echt slechts, pas, één week geleden dat de voorjaarsvakantie begon? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.Ik troost me maar met de gedachte dat prettige zaken nou eenmaal veel vlugger voorbij lijken te gaan dan minder prettige dingen.Zelfs de overvloedige regenval leek sneller voorbij te gaan.
De mannen zijn dus vandaag weer aan het werk cq school gegaan, de plicht riep weer ik mag straks met liefde het vakantiestof te lijf wat is blijven liggen.Ik heb de afgelopen week op de één of ander manier veel "Rozes" beleefd, of beleefd, wat heet beleefd.
Het was gewoon een heerlijke relaxte week waar niets gepland stond en ruimte was voor wat zich spontaan aandiende, en dus met veel roze erin, ik hou van roze, van Pinky blogjes.We zijn naar de markthal geweest in Rotterdam, altijd een leuk uitje.
Je ziet er mooie, ambachtelijke, kleurrijke, bijzondere en exotische dingen die we achter in de polder niet tegenkomen.
Pitaja,s vruchten van een cactus volgens Wikipedia. alleen al voor de kleur zou je ze kopen, opengesneden zijn ze ook geweldig om te zien.
En zelfs uitgelepeld blijven het intrigerende vruchten, het brengt me er altijd weer bij dat elke kleur in de natuur voorkomt, fel of pastel.Want deze doodnormale Nederlandse anemoon kan er ook wat van.Plaatje toch?
Zelfs de krant was me roze gezind deze week....héél mooi stukje.....wie de schoen past trekt hem aan en wie zich aangesproken voelt ook, wijze woorden waar ik mij graag in kan vinden, blijkbaar zo actueel dat zelfs de sire er aandacht aan besteed.
Want wat is nou druk? echt druk, voor wie maken mensen zich druk? voor zichzelf, om indruk te maken op anderen, hoe drukker hoe beter hoe interessanter? Een goed image gaat verder dan de eigen persoon, doordenkertje.......
Er is altijd tijd over om zensokken te breien, ik probeer nog steeds één paar per maand te breien, dat lukt me prima, gaat steeds beter, dit is het eerste paar van het nieuwe jaar, vrolijke voorjaars sokken van de wol van de mannen uit Zweden.Paar twee is ook al klaar ( komt later) en paar drie staat op de pennetjes, dus mooi op schema, hahahaha
Van dit soort roze hou ik ook veel te veel, even kijken in de nieuwe wereldwinkel in Brielle, en tja.....tja.....de lievelings chocolade van Tony, (klik) en in de minder bekende variant, de reep is nog dicht, ik kan ook genieten van een dichte reep chocolade die een belofte en een verwachting uit straalt.Even kijken op de website, hoe lekker is chocolade als je er ook nog het idee van krijgt wat goeds te doen?
We zijn het weekend naar Brabant geweest, En daar hebben we in een geweldige B&B overnacht, het is niet te geloven, maar bij een echte grensquiltster! Hoe toevallig kan het leven weer zijn,en ook daar was roze, smaakvolle roze tulpen tussen stoere takken,en een geweldige quilt gemaakt van Kaffe Fasset stofjes waar het roze van af spatte.
Het is zo grappig als je op een plek komt waar alles klopt, in mijn beleving tenminste, iemand die quilt, en dan ook nog iets met keramiek doet, een prachtige tuin heeft en het gastenverblijf met oog voor detail heeft ingericht, het was net als thuiskomen. Quiltsters lijken volgens mij meer op elkaar dan ze soms lief is.........;) Dis adres is een aanrader voor quiltsters en niet quiltsters.Köstershofke in Reusel. 
We gingen naar de tantetjes zoals zoonlief de schoonzussen placht te noemen, hij is zéér gesteld op de twee tantetjes.En hij is nog veel meer gesteld op het heerlijke eten daar, gewoon Hollandse boerenkoolstamppot met worst, héél veel Brabantse worst,mams haar rozerode rijst/pasta tomatenprutjes vallen er volledig bij in het niet.
Nog even een impressie cq inspiratiefoto van de rozepracht uit de eigen voorraadkast.
Fijne week allemaal weer! enne.....

Hartelijke, creatieve roze groet, Jeanet 

22 opmerkingen:

  1. Piep
    Dag roze-quilster.. nee ik hou het lekker bij de schitterende plattelandsquilster hoor :)
    Fijne week
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig roze blog weer! Nu kan de week beginnen! Fijne week gewenst,Jeannet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie ineens de hele dag door een roze bril......☺️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahaha, wat een maandagmorgenblogje al niet kan doen, mooi toch ?

      Verwijderen
  4. Wat heerlijk weer om te lezen..en ook je foto's zijn prachtig.....lekker al dat roze...daar wordt je blij van !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voel me helemaal rozig worden na het lezen van deze blog.
    En het is niet eens Rosenmontag!
    Gezellige dag op je roze wolk
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zou na het lezen van je blog, toch bijna alles door een ROZE bril gaan zien!
    Kan eigenlijk helemaal geen kwaad!
    Het is toch heerlijk dat als we in onze lapjeskast duiken, we alleen al blij kunnen worden van naar kleurtjes kijken.
    Nu wil ik eindelijk, na verhuisperikelen en nachtje IC(!) ook wel weer eens aan de slag!
    Fijne dag, groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. NB. Ik zie nu dat de andere Sylvia ook al door een roze bril kijkt!
    Had ik niet gezien, zit zeker in de naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk een roze blog ik zelf ben ook gek op roze kan me niet genoeg roze zijn om me heen .
    En ja de vakantie is voorbij we gaan gewoon weer aan de slag . Veel plezier .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi roze is niet leijk, en vooral heel vrolijk! Je hebt echt een heerlijke, vrolijke en inderdaad roze week gehad, zeg. Wat een geweldig logeer-adresje, en je sokjes zijn zo mooi en vrolijk. De Sire heeft wel een punt mer deze advertentie, en je hebt het mooi verwoord, Jeannet; ik kan me er geheel in vinden, en ik ben dol op saaie, rustige weken, maar liefst wel met een randje "roze" (figuurlijk dan, want ik gebruik erg weinig roze in quilts).
    Geniet van je week en je reep! Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie roze blogpost! Eigenlijk een ondergewaardeerde kleur die toch veel peps geeft in het leven (en in quilts).
    Ik heb een vraagje ... ben zelf in het sokken breien ingestapt (ondertussen al 1 paar af) en ik vroeg me af hoe je de teenpunten zo mooi rond krijgt? Iets sneller "afkanten" misschien (ik heb stug doorgebreid tot de laatste 4 steken maar dat geeft een puntige teen - doet wat denken aan een kaboutersok ;-).
    P.S.: ik heb ook enkele bollen van de nieuwe sokkenwol van C&A ;-) ingeslagen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank je wel weer Jeannet voor je heerlijke blog. En wat zijn je gebreide sokken toch mooi. Jij ook een fijne week. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Jeannet, net als Ann heb ik ook met bewondering naar je ronde tenen gekeken, welk patroon gebruik jij?
    Hartelijke groet Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je complimenten Saskia, ik brei die teen tot er 8, of zelfs wel 12 steken op de naald staan, draadje erdoor en sok binnenstebuiten draaien en afhechten aan de binnenkant, als je het helemaal mooi wilt dan kan je ze ook dichtmazen, maar ik weet niet hoe dat moet. Ik heb het patroon van Wolhalla, en afhankelijk van de maat sok die je breit minder je ook bij de teen, bij maat 40 1 x in de 4e nld, twee keer in de 3e nld, en drie keer de 2e nld en dan elke naald tot dus die 8 cq 12 steken.En natuurlijk wel 4 stk. per toer minderen, maar dat begrijp je wel.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  13. Wat een heerlijk roze blogje Jeannet, leuk om een kleur als onderwerp te nemen. Roze groetjes terug, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat anders kan ik nog toevoegen aan alle reacties hierboven de mijne........niets geloof ik.
    Wat een heerlijk blog weer........en ik ben een echte roze,rozen,rosé,roze lapjes,roze bolletjes fan !!!
    Fijne nieuwe week
    Groetjes Marja
    🌹💟👜👒👡🌸🍦🎀

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb nog eens goed naar je voeten gekeken en ik begrijp je uitleg helemaal. Bedankt en tot volgende week (dan lees ik je blog weer��)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, ik heb niks met roze maar wordt er hier bij jou wel vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk deze roze wolk eh blog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ben dol op roze, heb dan ook met veel plezier gelezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.